onsdag 2. september 2009

Mere keramikk...........første prosess, luft tørkes noen uker
Råbrendt.........
Ferdig resultat..har fått sin plass i stua. Bildene som henger på veggen har min mann laget, materialet...eik fra et gammelt slott i England. Inne i, flintsteins øks fra steinalderen, rammet inn med ståltråd som kommer fra Psykiatrisk sykehus. Flotte bilder man selv kan lage, hvis man har fantasi og er kreativ som min mann er. Dørhammeren har vi fått av en venninne som hun har kjøpt av gatebarn i Egypt. Lampen har vi kjøpt på bruktmarked. Tenk så mye historie et lite hjørne fra våres stue kan ha. Arvet en bok fra 1935 etter min far som jeg syns er morsom, blandt annet samme lampe til 10 kr. og P.H. lamper til 42 kr. som er like aktuelle i dag........


6 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth,
    hva om jeg kom på besøk og fikk jobbe litt sammen med deg i verkstedet ganske snart?
    som student trenger jeg praksis hos keramiker.....jeg lønner læreren min:)
    klem fra grete.

    SvarSlett
  2. Herligt indlæg, Bistel. Dette var virkelig flot! Ser pludselig på dette hjørne med HELT andre øjne :)

    Rosa

    SvarSlett
  3. hei på deg bistel:)
    jeg har ikke helt funnet ut hva som skal til for å komme inn på din konto....men jobber m saken.Må de ha google konto selv kanskje?
    klem)

    SvarSlett
  4. Når kommer de nye ting? Ja, vi ses i aften, men kagerne er altså spist! ;)

    SvarSlett
  5. Det tænkte jeg nok..øv.øv.

    SvarSlett
  6. Så ut som en koselig konfirmasjon med gode kaker! *nam'. Flotte ting du har laget igjen! Så flotte at jeg herved inviterer deg til å bli månedens kunstner/håndtverker på mine hovedsider http://lissies.gotdns.com/Maanedens_kunstner_haandtverker_designer/maanedens_kunstner_meny.htm Håper du sier ja! Svar meg på mail på an-lh @online.no (ta bort mellomrommet før alfakrøllen før du sender mailen. Laget mellomrommer for å unngå spam). Hilsen Lissie

    SvarSlett