søndag 20. desember 2009

Snøugle og lutefisk..............

Lutefisk og en kald øl...nam
Brente Mandler.
Jeg har bare en super god oppskrift på brente mandler.
1kg mandler
1kg sukker
1l vann
Bland sukker, mandler og vann i en kasserolle, kok opp. La det småkoke til vannet har fordampet.



Fordeles i fire porsjoner.
Stekes på pannen i smør til de blir gyldene.

Hell over på bakepapir på benken, skill de fort fra hverandre så de ikke klistrer seg sammen.
Vips.... så har du noen super gode brente mandler.

Fikk da også pakket noen Julegaver inn i kveld. Nå er det ikke lenge igjen.

6 kommentarer:

  1. Hej Bistel,
    Mandlerne ser gode ud, de skal prøves ved lejlighed. Har I meget sne oppe hos jer nu. Holland har i forhold til hvad der er normalt, fået rigtig meget sne. Det plejer at tø næsten lige så hurtigt som det kommer ned, men da temperaturen forbliver under frysepunktet, ja så forsvinder sneen ikke i denne omgang.
    Jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul samt alt godt for det nye år. Tak for hyggelig mailkontakt.
    Knus

    SvarSlett
  2. Så gott med brända mandlar.
    Tänk om man skulle.... vi får se vad tiden räcker till.
    Ha en bra dag.

    SvarSlett
  3. Brente mandler er godt.
    Jeg har aldri laget det selv, men kanskje jeg skal prøve din oppskrift!
    Høres ihvertfall veldig godt ut!

    God Jul til deg, så blogges vi!!!

    SvarSlett
  4. Brända mandlar är gott.
    En god jul till dej.
    Mariana

    SvarSlett
  5. Heisann.Så fin ugle med snø.
    Jeg venter veldig på snø nå. Her ute i bloggverden virker det som alle har fått snø. Hva med oss da? Snøstorm snart over hele europa og snø i resten av Norge.

    Ja, ja...julen kommer vel allikevell?!
    Ønsker deg en flott Jul og måtte kreativiteten blomstre
    i det nye året!
    Julehilsen fra Marte.

    Ps.Nissefar er laget i cernit.

    SvarSlett
  6. Å,den tallerken med lutefisk skulle jeg gjerne hatt.Godt nyttår til deg.

    SvarSlett