torsdag 13. mai 2010

1 år siden........

I dag er det 1 år siden jeg fikk installert keramikk ovn ned i kjelleren. Skal si det var litt av en jobb,
det krever litt å få en ovn på nesten 400 kg ned i en kjeller. Døren og element bak ovn måtte tas av.

Obs: Det var like før at vi glemte tralla, før ovnen.

Fy flaten detta var tungt.






Endelig på plass. Det var ganske nervepirende å fire ovnen ned trappa.
Vi brukte faktisk 5 timer på hele jobben. Har ikke angret en dag på at
jeg kjøpte meg denne ovnen. Hadde noen fortalt meg for et år siden at jeg hadde
kommet så langt som jeg har gjort hadde jeg ikke trodd på det. To utstillinger og mye salg,
må si jeg er stolt av det.

Ha en god lang helg til alle som stikker innom her hos meg :-))

11 kommentarer:

  1. Oi, for en jobb!
    Er imponert over han som står nederst i trappen og tar imot...
    Tror ikke jeg hadde villet det med 400 kg. over hodet på meg!!!
    Du har laget mange fine ting. Soppene var kjempefine.

    Ønsker deg en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Ja, en så fantastisk reise du har gjort gjennom dette året, Lisbeth!
    Alt, har det vært en mening med,må du tenke:)
    Gode fiolineklemmer til deg!

    SvarSlett
  3. Det såg riktigt jobbigt/svårt ut att få ner den i den branta och smala trappen.
    Men fina saker kommer ur den.
    Ha de bra. Mariana

    SvarSlett
  4. Uff dette såg skummelt ut, og godt at det gikk bra. Tenk om dørkarmene hadde vært for små....
    Du koser deg nok der du har verkstedet ditt, og når salget går utmerket , da kan det ikke bli bedre.
    Lykke til videre.

    SvarSlett
  5. Lisbeth, jeg troede at du havde arbejdet med ler i mange år. Du er kommet meget langt i løbet af det år, der er gået siden ovnen blev installeret.
    Knus til dig.

    SvarSlett
  6. Hei Tove!! Takk for hyggelig kommentar. Må si det var litt skummelt da vi skulle fire ned ovnen og vite at det er en mann forann, den ovnen var sabla tung. Har i hverfall mye glede av ovnen, et fantastisk kerativt år og veldig innholdsrikt og gøy.
    Kos deg.
    Klem fra Lisbeth :-))

    SvarSlett
  7. Hei Fioline!! Ja, dette har vært en fantastisk reise og ikke minst et år. Har hele tiden trodd det var en mening med dette her... alt har gått den riktige vei. Takk for hyggelige kommentarer og støtte..
    Stor klem fra meg :-))

    SvarSlett
  8. Hei Mariana!! Takk for hyggelig kommentar. Må si jeg er utrolig glad for innkjøp av keramikk ovn. Jeg stor trives med å sitte å leke med leira og lage dyr.
    Ha en godt.
    Klem Lisbeth :-))

    SvarSlett
  9. Hei Berit!! Takk for hyggelig kommentar.
    Ja, tenk om dørkarmene hadde hvert for smale, måtte faktisk ta ned den til værkstedet.
    Du kan tro jeg koser meg, det var et godt kjøp og invistering.
    Ha det fint.
    Lisbeth :-))

    SvarSlett
  10. Hej Anette!! Tak for hyggelig kommentar. Jeg havde keramik som valg-fag da jeg gik på seminareiet i København, havde Jette Dissing som lærer (konen til Povl). Siden den gang har jeg drømt om at få mit eget værksted...nu er der allerede gået 1 år. Et fantastisk år...den rigtige vej for mig.
    Ha det godt.
    Knus fra Lisbeth

    SvarSlett
  11. Herlighet den ovnene såg tung ut! Og selvfølgelig måtte du ha en slik ovn. :o))Kjekt å høre at det går så fint! Klemzz :o)

    SvarSlett